26 lutego 2012

Liner notes "Aluzji"

Pragnę zachęcić do zapoznania się z liner notesem mojej ostatniej produkcji, Aluzji. Jeśli już załatwiamy zaległe sprawy, w porządku? Poniższe punkty, myślę, że ułatwią odbiór treści zawartej na płycie.


Tak więc:

Aluzja (Produkcja Cok)
W zeszłym roku - 14 lutego - premierę miała Aluzja EP mojego autorstwa. Główną robotę w kwestii produkcji odwalił Cok i Kaees. Tytułowy utwór Aluzja jest bezpośrednią kontynuacją pewnego numeru, który niechcący stał się hitem internetu :) Krytyczna opowieść o postawach, poglądach i wiedzy mc's, w sugestywnym stylu jak cała produkcja.

O, błędy! [ft. Misiek, Kaees, Szah, Cok] (Produkcja Cok)
Drugim nagraniem z płytki jest O, błędy!. Dwuznaczny tytuł sugeruje jednoznaczny manifest na bardzo drażliwy temat, zaobserwowany zresztą z osiedlowej ławki. Manifest, który poparli doborowi goście (w tym Misiek - drugi raz w życiu na mikrofonie - propsy). Różni socjologowie mogą biadolić, co oni tam wiedzą, skoro rzadko wykraczają poza swój gabinet. Apelujemy więc do młodych matek - rodzicielstwo nie jest żartem, łatwo komuś zniszczyć życie, naprawić jest wręcz niemożliwym; do słuchaczy - nie bądźcie bierni!

Oda Do ... (Produkcja Cok)
Po roku pragnę obwieścić, że jest to oda do... godności. Tak, do godności. Najważniejszej - po szacunku - życiowej wartości. Według mnie rzecz jasna. Zapraszam więc do odsłuchu.

Strefa Rapgórze [ft. Blins] (Produkcja Kaees)
Znawcy miejskiej klasyki powinni wiedzieć, że już sam tytuł, to bezpośredni follow-up do pewnej - historycznej - ekipy z Zagórza. Podobnie jak refren. Utwór sam w sobie jest hołdem dla dzielnicy, gdzie odnośniki do kultury, wydarzeń i historii dzielnicy przemiennie mieszają się z aspektami kultury hip-hop. Wspomógł mnie Blins, szacunek dla niego. Tym bardziej, że Strefa Rapgórze jest najważniejszym moim utworem dotychczas (jak dla mnie).

Rzekłby Tadeusz R. (Produkcja Cok)
Każdy z nas kiedyś wkroczy(ł) w dorosłość, prawda? I nie mam na myśli skończenia osiemnastu lat i odebrania dowodu osobistego. Ale nie każdy musi przecież pogodzić się z tym faktem. I ja nie zamierzałem, więc zrealizowałem ten manifest (oparty na symbolice). A ty słuchaczu jaką obrałeś postawę?

Zielone Kółko [ft. Styk, Igua] (Produkcja Cok)
Kolejny z tematów, które w hip-hopie są niespotykane, choć w rzeczywistości widnieją na każdym kroku. Modest, Styk i Igua wcielili się w rolę osiedlowych socjologów społecznych i krzyknęli. Na złą obyczajowość, na zgorszenie spowodowane wszędobylskim erotyzmem. Czy też zauważyliście omawiane przez nas zjawisko? Jeśli nie, znaczy to, że jest ono już tak zakorzenione, że przestało przeszkadzać i ciężko przywrócić mu właściwy ton. Lepiej przecież śmiać się ze świńskich dowcipów i z rozmachu opowiadać je najmłodszym. Ewentualnie przypieprzyliśmy się niesłusznie? Jeśli zapragniecie wiedzieć, czym jest zielone kółko, ocenicie to sami.

Chloroform (Produkcja Cok)
Chloroform jest zwieńczeniem płyty, celowo. Ponieważ stanowi zakończenie pewnego etapu w moim życiu. Napisany jest jednoznacznie. Wielu ludzi, którym codziennie podaję rękę, mogłoby śmiało odnaleźć się jako adresaci tego numeru. Tak więc jeśli ktoś poczuł się dotknięty i urażony, oznacza to, że... osiągnąłem swój cel! Kawałek bardzo ważny dla mnie i osobisty, gdyż zobowiązał mnie do zachowywania pewnych postaw. Rachunek sumienia, pokuta, rekonesans - nazywaj jak chcesz. Swoje jednak wiem.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Rzuć okiem na najpopularniejsze wpisy...

...jeśli jeszcze nie widziałeś pozostałych!